برق الکترونیک و کامپیوتر

برق الکترونیک و کامپیوتر

بررسی مقالات برق الکترونیک و کامپیوتر
برق الکترونیک و کامپیوتر

برق الکترونیک و کامپیوتر

بررسی مقالات برق الکترونیک و کامپیوتر

راهنمای الکترونیکی (EPG):

راهنمای الکترونیکی در تلویزیون‌های دیجیتال، زمان‌بندی برنامه‌های در حال.................. 

 

 

 

                                        

 

 پخش در کانال‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند را ارائه می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند شامل اطلاعات زمان پخش برای

چند ساعت آینده یا حتی چند روز آینده باشد. برخی از گیرنده‌های دیجیتال، قابلیت ذخیره اطلاعات زمان‌بندی تا یک هفته را دارند. راهنمای الکترونیکی در برخی از کانال‌های رادیویی نیز قابل دسترس است.

IPG نسخه جدید EPG است که امکانات بیشتر و محیطی تعاملی را در اختیار کاربر می‌گذارد. IPG همچنین می‌تواند برای ضبط به موقع برنامه‌ها برای سیستم PVR مورد استفاده قرار گیرد.

                                          

در سیستم های دیجیتال در کنار بهبود کیفیت پخش و کمیت برنامه ها فضایی نیز برای اطلاع رسانی در نظر گرفته می شود. در گذشته این کار توسط تله تکست (شبکه پیام نما) انجام می شد که مشکلات زیادی داشت. اصلی ترین مساله تله تکست سرعت پایین آن است که دسترسی به آن را دشوار می کند. اما سیستم ای.

 پی. جی در کوتاهترین زمان اطلاعات برنامه ها را در اختیار مخاطبان رادیو و تلویزیون قرار می دهد. ای پی جی مخفف سه کلمه لاتین Electronic program guideاست که معادل فارسی آن برنامه اطلاع رسانی شبکه ها می شود.

ای. پی.جی صدا و سیمای ایران از استاندارد EN۳۰۰۷۰۷ پیروی می کند

گفت: بر اساس این استاندارد ای. پی. جی باید درباره عنوان برنامه، زمان شروع و خاتمه آن و ... محتوایش توضیحاتی را ارائه کند.

گفتنی است هم اکنون شبکه های تلویزیونی دو، سه، چهار، تهران، قرآن و معارف، مستند، ‌شما، نمایش، آی فیلم، پرس تی وی و پویا اطلاعاتی را در سیستم ای. پی. جی وارد کرده اند که در این میان داده های شبکه تهران از بقیه کامل تر و مفصل تر است.

در بین شبکه های رادیویی نیز رادیو سلامت اطلاعاتی را بر روی ای. پی. جی قرار داده است. جهت استفاده از این سیستم باید دکمه E.P.Gبر روی دستگاه های کنترل از راه دور فشرده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد