برق الکترونیک و کامپیوتر

برق الکترونیک و کامپیوتر

بررسی مقالات برق الکترونیک و کامپیوتر
برق الکترونیک و کامپیوتر

برق الکترونیک و کامپیوتر

بررسی مقالات برق الکترونیک و کامپیوتر

علامت @ چرا و چگونه؟؟؟؟

@ (تلفظ: اَت) یکی از نویسه‌های یونیکد و همچنین نویسه شماره ۶۴ از اَسکی است. این نویسه در زبان فارسی تنها به عنوان نشانه‌ای در پست الکترونیکی برای جدایی میان نام کاربر و دامنه بکار می‌رود ولی در برخی زبانهای اروپایی ..........

@ (تلفظ: اَت) یکی از نویسه‌های یونیکد و همچنین نویسه شماره ۶۴ از اَسکی است. این نویسه در زبان فارسی تنها به عنوان نشانه‌ای در پست الکترونیکی برای جدایی میان نام کاربر و دامنه بکار می‌رود ولی در برخی زبانهای اروپایی معنا و کاربردهای دیگری هم دارد برای نمونه در اسپانیایی و پرتغالی @ یکی از واحدهای وزن (به نام آروبا، در حدود ۱۶ کیلوگرم) است.

             

                                         

اما واقعیت تعجب آور این است که هیچ اسم و رسمی بین المللی برای آن وجود ندارد و در زبانهای مختلف اسمهای بسیار عجیب و غریبی به این علامت داده اند. بعضی از آنهاعبارتند از:

هلندی: دومیمون

دانمارکی: خرطوم فیل

فنلاندی: دم گربه

آلمانی: میمون معلق

یونانی: اردک کوچک

مجاری: کرم

کره ای : حلزون

نروژی : دم خوک

روسی: سگ کوچک

ایرانی : آ دورت بگردم!

مسلماً شما هم با خواندن این اسم ها کلی خندیده اید . اما این اسامی به خاطر شباهت فیزیکی شان با شکل @ انتخاب شده اند ، با کمی دقت متوجه خواهید شد که خیلی هم اسم های بی ربطی نیستند.

نشانه @ را در پست الکترونیکی بطور رسمی اِسترودل (به معنی خمیرلوله) مینامند ولی به هنگام بازگو کردن یک نشانی ایمیل به آن اَت (at) گفته می‌شود که حرف اضافه‌ای انگلیسی است حدودآ به معنی «در، پهلوی».
تکامل نشانه اَت. (از چپ به راست)

البته زبانهای گوناگون برای این نشانه نامی جدا دارند برای نمونه در زبان ایتالیایی به آن chiocciola می‌گویند که معنی آن «خانه حلزون» است یا در زبان هلندی این نشانه apenstaartje نام دارد به معنی «دم میمون». در زبان فارسی هنوز نامی برای آن درنظر گرفته نشده و این نشانه فعلآ به همان روش انگلیسی اَت تلفظ می‌شود.

اما در کل می‌توان این نشانه را جدا کننده نام کاربری از محل دامنه دانست . در اصطلاحات اینترنت به این نشانه (at sign) گفته می‌شود که به معنای (علامت at) می‌باشد. در حقیقت سرویس دهنده خدمات ایمیل فرد را مشخص می نماید. بطور مثال username@yahoo.com نشان می‌دهد که نام کاربری username از دامنه yahoo.com به عنوان سرویس دهنده خدمات ایمیل استفاده نموده است .

تاملینسون درباره انتخاب این علامت می گوید:” به کیبورد نگاه کردم، و فکر کردم: چه چیزی را می‌توانم انتخاب کنم که با بقیه حرف‌ها اشتباه گرفته نشود؟ اگر فردی وجود داشت که در نامش حرف @ وجود داشت این علامت انتخاب مناسبی نیست، اما خوشبختانه این علامت جزو حروف الفبا نیست و به نظر مناسب است.

علامت‌های دیگری مانند کاما، اسلش، پرانتز، خط تیره و براکت را ممکن است افراد در نام کاربری خود به کار ببرند، به این ترتیب تنها سه یا چهار کاراکتر باقی می‌ماند و @ به نظر مناسب ترین آنهاست.
همچنین این علامت که at خوانده می‌شود مشخص می‌کند که نام کاربری در چه سروری واقع است.”
همچنین چند نکته جالب دیگر هم در مورد تاریخچه ایمیل وجود دارد:

- تاملینسون برای “بولت برانک” و “نیومن” کار می‌کرد که در واقع یک شرکت مهندسی بوستونی بود که طراحی اصلی سخت‌افزار و نرم‌افزار آرپانت، شکل اولیه اینترنت امروزی محسوب می‌شود. تمامی اختراعات او در این شرکت انجام گرفته است.

- اولین سرور ایمیل در سال ۱۹۶۱ میلادی راه‌اندازی شد که به وسیله آن کاربران می‌توانستند توسط سرور به یکدیگر پیام ارسال کنند. در واقع پیام‌ها هیچگاه از سرور اصلی خارج نمی شدند و کاربران تنها پس از لاگین کردن قادر به دریافت و مشاهده پیام ها بودند.

- برای قرار دادن @ در آدرس ایمیل، تاملینسون می‌بایست برنامه خود را به تمامی سایت‌های آرپانت ارسال می‌کرد که خوشبختانه در آن زمان یعنی سال ۱۹۷۲ میلادی تنها ۱۲ سایت دیگر در دنیا وجود داشت!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد